Bilim dünyasını şaşırtan buluş!

Bilim dünyası, varlığı bugüne kadar bilinmeyen bir parazit keşfetti. Live Science’ın haberine göre İsrailli biyologlar tarafından keşfedilen gizemli parazit salminocolanın bir genoma sahip olmadığı, dolayısıyla nefes almasına imkan olmadığı belirlendi

BİLİM 28.02.2020, 16:47 28.02.2020, 16:49 Özgür Çakar / [email protected]
Bilim dünyasını şaşırtan buluş!

Proceedings of TheNational Academy of Sciences adlı dergide yayınlanan sonuçlarda, bilim dünyasında heyecan uyandıran salminocolaparazitininin DNA’sında bulunan bir takım farklılıklar nedeniyle nefes almaya ihtiyaç duymadığı ortaya çıktı.

Denizanaları ile akraba olan parazit türü, dünyadaki en küçük genomlardan birine sahip. Bilim insanlarının yakından ilgilendiği buluş sayesinde bazı hastalıkların nedeni ve çözümü hakkında birtakım bilgilere de ışık tutacak.

Paraziti bilim dünyasına tanıtan biyolog Dorotha Huchon, buluş hakkında şu ifadelere yer verdi: ‘’Bilim dünyası ile bugün çok önemli bir keşfi paylaşmaktan gurur duyuyorum. Nefes almayan bir parazit türü olan salminocola parazitinin varlığını bugüne kadar keşfedememiş olmak bilim dünyası açısından hayret vericidir. Fakat çalışmalarımız sonucunda elde ettiğimiz bilgiler çok kıymetli. Keşfettiğimiz yeni parazit türü üzerinde çalışmalarımız hızla devam edecek. Bu keşif ile ben ve ekibim insanlığa fayda sağlamayı amaçlıyoruz. Birtakım hastalıkların anlaşılmasında ve çözüm yolları bulunması konusunda oldukça önemli bir adım atıldı. Bu buluş hakkında önümüzdeki heyecanlandıran gelişmeler duymaya hazır olun.

Yorumlar (0)